Η Κίνα είναι η χώρα με τον μεγαλύτερο πληθυσμό στον κόσμο και έχει περίπου 1.500.000.000 κατοίκους. Την 3η χιλιετία σε αυτήν την πολυπληθή χώρα αναπτύχτηκε η μουσική. Τότε η μουσική έπαιζε μεγάλο ρόλο στην αρχαία Κίνα αυτό συνεχίζεται μέχρι και σήμερα. Ο ιδρυτής της μουσικής στην κινεζική μυθολογία ήταν Ling Lun, ο οποίος έκανε μπαμπού σωλήνες συντονισμένοι με τους ήχους των πουλιών.
Η μουσική του συνδέεται με τις διάφορες θρησκευτικές βουδιστικές αιρέσεις, τα διάφορα κρουστά και πνευστά όργανα προκαλούν παράξενα ηχοχρώματα. Γίνεται συνδυασμός και γυναικείων αλλά και ανδρικών φωνών.
Η κλασική μουσική Γιαγιουέ είναι ένα είδος κινέζικης κλασικής μουσικής η οποία παιζόταν μέσα στην αυλή του αυτοκράτορα ήταν επίσημη και ήθελε να ξεχωρίζει της αριστοκρατικές τάξεις. Η μουσική των συμποσίων εκτελούνταν και αυτή στην αυλή του αυτοκράτορα καθώς όμως εμφανίστηκαν αυτοκρατορικές αυλές η μουσική αυτή παιζόταν μόνο σε ναούς του κομφουκιανισμού. Τον 8ο αιώνα μ.Χ. εμφανίστηκε η κινέζικη Όπερα, η ποιο διάσημη όπερα είναι η Όπερα του Πεκίνου. Η Όπερα του Πεκίνου περιέχει αυστηρούς ρόλους, λαρυγγισμούς, και τα όργανα που χρησιμοποιούνται είναι χορδόφωνα , ιδιόφωνα κ.ά.Η μουσική γενικά αποτελεί αδιάσπαστο μέρος της όπερας, ενώ τις περισσότερες φορές είναι παραδοσιακή. Εκτελείται συγκεκριμένα από έξι ή επτά μουσικούς καθήμενους στην άκρη της σκηνής. Η κινέζικη μουσική που είναι ως επί το πλείστον λαρυγγική σε υψηλούς τόνους συνοδεύεται από όργανα. Ορισμένες τεχνικές τραγουδιού που χρησιμοποιούνται στην όπερα είναι το falsetto και το glissando (γλίστρημα της φωνής από τον έναν φθόγγο στον άλλον) και θεωρούνται ικανότεροι ηθοποιοί εκείνοι που μπορούν μέσω του τραγουδιού τους να αποδώσουν επιτυχώς μια ποικιλία συναισθημάτων. Ορισμένα από τα μουσικά όργανα που χρησιμοποιούνται στην κινέζικη όπερα είναι το σεγκ (πνευστό όργανο αποτελούμενο από κάθετους σωλήνες), το ντίζι (φλάουτο μπαμπού) τα κύμβαλα, τρίχορδες κιθάρες διαφόρων διαμέτρων, τα τύμπανα καθώς και οι καμπάνες. Πιο αναλυτικά στις σκηνές δράσης χρησιμοποιούνται κυρίως κρουστά (τύμπανα, κύμβαλα, γκνκ), αλλά κι ένα είδος όμποε. Οι εσωτερικές σκηνές συνοδεύονται από ορχήστρα λαούτων κι ένα κρουστό όργανο. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα λαούτα και το σενγκ κατέχουν κυρίαρχο ρόλο στην Όπερα του Πεκίνου, δημιουργώντας ένα αρμονικό υπόβαθρο.
Δείγμα της πολύ μεγάλης ανάπτυξης του μουσικού τους πολιτισμού είναι η ποικιλία μουσικών οργάνων που χρησιμοποίησαν. Τα κυριότερα από αυτά είναι:
Πνευστά:
• Το σενγκ, ένα είδος εκκλησιαστικού οργάνου με 12 ή και περισσότερων αυλών.
• Το γιο, ευθύαυλο πνευστό όργανο
• Το τσε, πλαγίαυλο πνευστό όργανο
• Διάφοροι τύποι αυλών με μονή η με διπλή γλωσσίδα.
Έγχορδα:
•Το κιν, είδος κιθάρας.
•Το κλασικό κινέζικο όργανο τζιν, είναι μακρύ χορδόφωνο τύπου σαντουριού.
•Το αντιπροσωπευτικό έγχορδο όργανο της Κίνας λέγεται Πίπα, μοιάζει με το λαούτο κι έχει 4 χορδές.
•Το βιολί Ερ-χου με δύο χορδές.
•διάφορα άλλα έγχορδα με ή χωρίς τοξο.
Κρουστά:
•Μεμβρανόφωνα: τύμπανα
•Ιδιόφωνα: καμπάνες, κουδούνια, γκονγκ, τύμπανα, καστανιέτες, ξυλόφωνα κ.ά, τα οποία από τον 19ο αιώνα χρησιμοποιούνται και στη συμφωνική κινεζική ορχήστρα, δυτικής μουσικής.